Past perfect Tense ( miş’li geçmiş )

Past perfect Tense ( miş’li geçmiş ) Zaman  Hakkında Bilgiler

1  –  Ielts Sınavı ( Ielts Sınavı için birebir Özel Ders )
2 –  Ielts Sınavı ( Ielts Sınavı için 4 kişilik Grup Dersi )

WHEN

Guests had left when we arrivet at home : Biz eve geldiğimizde misafirler gitmişti.
When I got up , my parents had finished thier breakfast : Ben kalktığımda,annem ve babam kahvaltılarını bitirmişti.
When my girl friend and me arrived at the airport,the plane had already taken off : Ben ve kız arkadaşım hava alanına vardığımızda,uçak zaten havalanmıştı.
No one heard anything when burglars had broken into the door : Hırsızlar kapıyı kırıp içeri girdiklerinde,hiç kimse bir şey duymamıştı
When I had gotten into the shopping center,ıt  started to rain : Ben alış veriş merkezinden içeri girdiğimde,yağmur yağmaya başladı.
When the war of Iraq had begun,people living there escaped : Irak savaşı başladığında,orada yaşayan halk kaçtı.

AFTER

After I had a bath,I had read a magazine on the bed : Banyo yaptıktan sonra,yatakta bir  dergi okudum.
There had been a mess at the station after train left : Tren hareket ettikten sonra,istasyonda bir karmaşa olmuştu.
I had never seen her once more  after I saw that beautiful girl on the beach : Sahilde o güzel kızı gördükten sonra , onu bir daha hiç görmemiştim.
My wife had cooked a meal I wanted  after I went to work : Ben işe gittikten sonra , karım benim istediğim yemeği pişirmişti.
I stayed for a long time there after I saw that spectacular scenery : O muhteşem manzarayı gördükten sonra uzun süre orada kaldım.
After  I had graduated from university,I didn’t find a well – paid job : Üniversiteden mezun olduktan sonra,iyi paralı bir iş bulamadım.

BEFORE

I had had a shower before I went to bed : Yatmadan önce duş yapmıştım.
My friend had finished the report boss wanted before he turned back from his journey : Patron seyahatten dönmeden önce ,arkadaşım patronun istediği raporu bitirmişti.
Every one had managed to escape before earthquake began : Deprem başlamadan önce herkes kaçmayı başarmıştı.
Every one in the hall had stopped making a noise before chairman began making a speech : Başkan konuşma yapmaya başlamadan önce ,salondaki herkes gürültü yapmayı bıraktı.
I had aslept before concert on tv started : Televizyondaki konser başlamadan önce,uyuyakalmıştım.
I ha begun working in a company before I graduated from university : Üniversiteden mezun olmadan önce ,çalışmaya başlamıştım.

ONCE = AS SOON AS

Once I had arrived in the USA, I called my father : Amerikaya varır varmaz ,babamı aradım.
Once we had finished the exam,teacher took our papers : Biz sınavı bitirir bitirmez.öğretmen kağıtlarımızı aldı.
I started listening to music once I finished my homework : Ödevimi bitirir bitirmez ,müzik dinlemeye başladım.
My mother got into the kitchen to cook a meal önce she turned from shopping : Annem alışverişten döner dönmez,yemek yapmak için mutfağa girdi.
Once I heard the news , I straight went to hospital to visit my friend : Haberi alır almaz,arkadaşımı ziyaret etmek için doğru hastahaneye gittim.

UNTIL

I had waited for him until he got out the hospital : O hastahaneden çıkıncaya kadar ,onu bekledim.
We had got there until the film began : Film başlayıncaya kadar oraya vardık.
Lesson had begun until we went to the school : Biz okula gidinceye kadar ders başlamıştı.
Passengers had waited for the time until plane prepared for flight : Uçak uçuşa hazırlanıncaya kadar ,yolcular saati beklemişti.
Hakan hadn’t been able to recieve his driving licence until he was 18 : Hakan 18 yaşına gelinceye kadar sürücü ehliyetini alamamıştı.

Past perfect Tense ( miş'li geçmiş )